Az IKRON útja az AI forradalomban:
Kihívások és innovációk 2024-ben
Sokan nem tudják, de az AI kialakulása egy több százéves folyamat eredménye, mely a korai filozófiai spekulációktól a modern számítástechnikáig terjed. A 17. században René Descartes már vizsgálta a gépek szerepét az intelligencia utánzásában, de csak jóval később, - a Turing-gép, a Colossus és az Eniac mellett elhaladva - a ’80-as években kezdtünk a gépi tanulásra és a neurális hálózatokra összpontosítani. Végül 2010-től az AI az egyik legdinamikusabban fejlődő tudományággá vált a gépi tanulást (ML), a természetes nyelvfeldolgozást (NLP) és a számítógépes látást (CV) tartva fókuszában.
Több mint 20 éve vagyunk jelen az IT piacon. Fejlesztő cég lévén azt valljuk, hogy a technológiai innovációk alkalmazásával képesek lehetünk arra, hogy jobb és élhetőbb jövőt teremtsünk, így mindig is igyekeztünk azokat beépíteni vállalati működésünkbe és saját termékeinkbe. Ezért 2023 elején felállítottunk egy kutató- és fejlesztő csoportot, amely idejének jelentős részében azt vizsgálta, hogy a mesterséges intelligencia hogyan „házasítható” az általunk fejlesztett ERP megoldásokkal. Egy év elteltével már pontosan látjuk, hogy hatalmas fába vágtuk fejszénket, még nagyon hosszú út áll előttünk.
Bár egyelőre csak részeredményekről tudunk beszámolni, most mégis szeretnénk Önnel megosztani kutatásunk részleteit. Úgy gondoljuk, hogy AI fejlesztésink tökéletesíthetik az Ön vállalatának működését is! Megoldásaink várhatóan 2024 első negyedévétől kezdődően látnak napvilágot, de AI vezérelt „terméktámogató kollégáinkkal” már 2023 decemberében is találkozhat termékeinkben.
Nézzük meg azokat a területeket, melyek idén kutatásaink fókuszában álltak.
AI BEVONÁSA A SZOFTVERFEJLESZTÉSBE
A tesztek alapján úgy látjuk, hogy a mesterséges intelligencia új perspektívákat nyithat IT megoldásaink fejlesztésében. Az AI ugyanis nem csupán az ERP-ink alapját képező java kód generálásában és ellenőrzésében nyújtott segítséget, de a hibák feltárásában és a fejlesztői dokumentáció előállításában is jeleskedett. Rájöttünk, hogy a jövőben képesek lehetünk lerövidíteni termékfejlesztési ciklusainkat, és optimalizálhatjuk fejlesztéseink időtartamát. Gyorsan megértettük, hogy az AI-val lehetőséget kaptunk egy eddiginél lényegesen költséghatékonyabb működés megteremtésére. Felismerésünket bizonyára partnereink is üdvözölni fogják, hiszen ez számukra is jelentős megtakarítást eredményez egyedi fejlesztési igényeik megvalósítása során.
AI VEZÉRELT TERMÉKTÁMOGATÁS
2023-as céljaink között kiemelt helyet kapott a virtuális ügyfélszolgálati asszisztensek integrálása termékeinkbe. Az AI chatbotot elsőként a Plutius ERP-be ágyaztuk be, melynek elsődleges feladata, hogy megválaszolja a felhasználók rendszerhasználattal kapcsolatos kérdéseit. Nem improvizál, információit folyamatosan frissülő tudásbázisából meríti, ezért a usert mindig pontos és naprakész tanácsokkal látja el. Magyar nyelven kommunikál, minden kérdést részletesen és alaposan megválaszol. Már 6. hónapja teszteljük a Plutius ERP-be integrált chatbotot, mellyel ügyfeleink hamarosan élesben is találkozhatnak.
A virtuális asszisztens alkalmazására vonatkozó tesztek természetesen a PEAS Vállalatirányítási Rendszerben is zajlanak, ám a hatalmas adatbázis és a masszív felhasználói dokumentáció némileg lassítja a folyamatot. Egy biztos, partnereink 2024 első felében már a PEAS-ben is találkozhatnak AI vezérelt „terméktámogató kollégáinkkal”.
KERESKEDELMI CHATBOT
A kereskedelmi chatbotok olyan mesterséges intelligencia rendszerek, melyek többnyire a B2C típusú kereskedelmi interakciókat koordinálják, de mára egyre nagyobb teret nyernek a B2B megoldások is. Általában online platformokon vannak jelen és számos olyan feladatot látnak el, melyek segítik a kereskedelmi tevékenységeket.
Terjedelmes termék- és szolgáltatásportfóliónknak köszönhetően több honlappal is rendelkezünk, ezért döntöttünk úgy, hogy tesztjeinket a kereskedelmi chatbotok területén folytatjuk.
Nagy lelkesedéssel vetettük bele magunkat a kísérletezésbe, hiszen szemünk előtt fontos célok lebegnek: Egyrészt azt kívánjuk elérni, hogy partnereink minél könnyebben léphessenek velünk kapcsolatba, másrészt szeretnénk a lehető leggyorsabban válaszolni termékeinkkel és szolgáltatásainkkal kapcsolatos kérdéseikre.
Több hónapnyi kísérletezés és tesztelés után már biztosak lehetünk benne, hogy 2024 derekára minden honlapunkon megjelennek majd kereskedelmi chatbotjaink.
AI TÁMOGATOTT, HANG ALAPÚ RENDELÉSFELVÉTELI RENDSZER
Az elmúlt években több FMCG (gyorsan forgó fogyasztási cikkek) kereskedő partnerünk is megkeresett bennünket azzal az igénnyel, hogy gyorsítani szeretné rendelésfelvételi folyamatát. Elmondásuk alapján a forgalmasabb időszakokban olyan mennyiségű rendelés érkezett be hozzájuk, melyet call centerük már nem tudott lekezelni. Így céges cash-flow-juk szűk keresztmetszete a telefonközpont lett.
Így ötlött fel bennünk a kérdés: mi lenne, ha a rendelésfelvételt egy mesterséges intelligencia támogatná a PEAS Vállalatirányítási Rendszeren belül?
Mivel az ötlet partnereink körében pozitív fogadtatásra talált, ezért 2023 közepén elkezdtük az AI támogatott, hang alapú rendelésfelvételi rendszer megtervezését, mely a ’Order-X’ munkacímet kapta.
A szoftver jelentősen lerövidíti majd a megrendelés leadásának folyamatát és jócskán csökkenti a feldolgozási időt is. Úgy képzeljük, hogy az AI rögzíti és osztályozza a beérkező rendeléseket, majd azokat a megfelelő részlegeknek továbbítja. A rendelések automatikusan bekerülnek a rendszerbe, így a személyzetnek nem kell manuálisan beírnia. Ez nem csak az ügyfelek elégedettségét növeli, de csökkenti a humánerőforrás leterheltségét is.
Az AI által támogatott hang alapú rendelésfelvétel nagy mennyiségű adatot generál és ad át a vállalatirányítási rendszereinknek. Az információkat elemezve a felhasználók pontos képet kaphatnak a fogyasztói preferenciákról és a rendelési szokásokról, melyek segíthetnek a kínálat optimalizálásában és egy hatékonyabb marketingstratégia kidolgozásában. A fogyási adatok analizálása után a rendszer képes lesz arra is, hogy javaslatot tegyen a beszerzendő áru mennyiségére, mindig megfelelő szinten tartva ezáltal a raktárkészletet.
Az eddigi tesztek alapján úgy látjuk, hogy a PEAS Vállalatirányítási Rendszerbe épített ’Order-X’-szel
legkorábban 2024 második felében találkozhatnak partnereink.
2024-ben kiemelt figyelmet fordítunk AI rendszereink folyamatos fejlesztésére és finomhangolására. Terveink szerint kutatásainkat az elkövetkezendő években tovább erősítjük a prediktív analitika területén, mely lehetővé teszi, hogy még pontosabb és hatékonyabb üzleti automatizmusokat építsünk be vállalatirányítási rendszereinkbe. Továbbra is figyeljük partnereink és a piac igényeit, melyekre célirányos AI megoldásokat szállítunk majd.
Az IKRON-nál az AI nem csupán egy technológia, hanem egy gondolkodásmód, mely átformálja vállalatunk jövőképét. Hiszünk abban, hogy az általa nyújtott lehetőségek kiaknázásával innovatívabb, fenntarthatóbb és hatékonyabb működést érhetünk el, miközben pozitív társadalmi hatást is gyakorlunk.
PEAS Tanácsadó Kft. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 20 232 5450