Az üzleti menedzsment megoldások új korszaka:
alkalmazkodás a digitális munkahelyhez
Az üzleti élet dinamikája az elmúlt évtizedben jelentős átalakuláson ment keresztül, melyet a technológiai innovációk és a globális kihívások (pl. COVID-19 pandémia) még inkább felgyorsítottak. Az alternatív foglalkoztatási modellek (pl. távmunka, szabadúszók) korábban csak a munkaerőpiac peremén voltak jelen, de mára már a "mainstream" részévé váltak, és alapjaiban reformálták meg a hagyományos irodai környezetet.
Ebben az új paradigmában a vállalatoknak alkalmazkodniuk kell az új szokásokhoz, hogy versenyképesek és agilisek maradhassanak. Ennek egyik kulcsa az üzleti menedzsment megoldások intelligens alkalmazása, melyek lehetővé teszik a vállalatok számára a szabadúszó munkaerő hatékony kezelését, elősegítve ezzel saját hosszú távú növekedésüket. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan támogatják a modern üzleti menedzsment rendszerek a vállalatokat ezen átalakulásban.
Vállalati, ügyviteli szoftverek
Válaszolva a digitális kor kihívásaira a cégek egyre inkább felismerik az üzleti menedzsment technológiák (pl. felhőalapú ERP-k) fontosságát. Ezek az eszközök hozzásegítik őket ahhoz, hogy teljes mértékben kihasználják távmunkás és szabadúszó munkaerejük potenciálját. Az üzleti folyamatok digitális transzformációja - mint az online képzések vagy a teljesítményfigyelés - garantálja, hogy a távolról dolgozók zökkenőmentesen csatlakozzanak be a távoli munkafolyamatokba.
A kommunikáció és együttműködés egyszerűsítése kulcsfontosságú eleme a modern üzleti menedzsment rendszereknek. Ezek a szoftverek olyan központi adattárházaként szolgálnak, melyek biztosítják az adatok azonnali, helytől független elérését és elősegítik a problémamentes kommunikációt a távmunkások, terepmunkások, szabadúszók és irodai csapatok között. A folyamatos adatelérés segíti az alkalmazottakat a munka és magánélet egyensúlyának megteremtésében is.
A képzés és készségfejlesztés racionalizálása további előnyt jelent. Egy gondosan kiválasztott ERP nem csupán e-learning modulokat és tananyagokat kínál, de platformot is teremt a munkahelyi tanuláshoz. A rugalmasabb, felhő alapú konstrukciók már nem a rendszerben lévő felhasználók száma alapján kalkulálják a licencdíjat, hanem erőforrás-felhasználás függvényében állapítják meg a költségeket.
Az HR menedzsment és a bérszámfejtés hatékonyságának javítása is kiemelkedő jelentőséggel bír. Az automatizáció lehetővé teszi, hogy az összes alkalmazott pontosan és időben kapja meg a fizetését, úgy, hogy közben a vállalat minden adózási és jogszabályi követelménynek megfelel.
A felhő alapú megoldások használata segíthet bennünket a vállalati IT biztonság megteremtésében is, hiszen a szoftver szállítója vállalja a szerverek karbantartását, az ERP automatikus frissítését, és biztosítja az adatok védelmét a kibertámadásokkal szemben.
A távmunka és a szabadúszó foglalkoztatási modellek egyre inkább állandósulnak a mai üzleti világban. A rugalmas munkaerő és a fejlett technológiai eszközök használata nem csak a növekedést és a költséghatékonyságot segítik elő, hanem a tehetséges alkalmazotti réteg megtartását is. Azok a vállalkozások, amelyek gyorsan alkalmazkodnak és kihasználják az új munkamódszereket, jobb pozícióba kerülhetnek versenytársaikhoz képest, biztosítva ezzel hosszú távú sikerüket a folyamatosan változó üzleti környezetben.
Cégünk, az IKRON Kft. 2010 óta fejleszti a PEAS Vállalatirányítási Rendszert, mely egy kifejezetten magyar vállalkozások számára készült integrált, felhő alapú alkalmazás. A szoftver helytől független elérést tesz lehetővé, így az támogatja a távmunkát, futtatásához kizárólag aktív internetkapcsolat szükséges.
Akik már a PEAS Vállalatirányítási Rendszert használják...
PEAS Tanácsadó Kft. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 20 232 5450