ERP bevezetés és a vállalati folyamatok újrastrukturálása
Mi a BPR?

 

A vállalati folyamatok újrastrukturálása (BPR: Business Process Reengineering,) egy menedzsment eljárás, amely az 1990-es évek elején vált széles körben ismertté. Célja, a vállalatok működési hatékonyságának radikális javítása az üzleti folyamatok újragondolásán keresztül. A BPR lényege, hogy a cégek ne kis lépésekben próbáljanak meg változtatni meglévő folyamataikon, hanem alapjaiban tervezzék újra azokat azért, hogy drasztikusan növelhessék produktivitásukat és csökkenthessék költségeiket.

A BPR alapötletét Michael Hammer és James Champy amerikai üzleti guruk vetették fel először. 1993-ban megjelenő munkájukban („Reengineering the Corporation”) részletesen ismertették a "tiszta lappal kezdés" elvét. Hammer és Champy szerint a vállalatoknak nem pusztán javítaniuk kellene meglévő folyamataikon, hanem az alapoktól kezdve teljesen újra kellene gondolniuk azokat, kihasználva az új technológiák nyújtotta lehetőségeket. Ez a megközelítés gyakran szükségessé teszi a vállalati struktúrák, munkafolyamatok és a szervezeti kultúra jelentős átalakítását.

A módszer népszerűsége azóta is töretlen. Sok nagyobb cég számolt be komoly eredményekről a BPR projektek lezárása után, beleértve a működési költségek csökkenését, a folyamatok sebességének növekedését és az ügyfélelégedettség javulását. Ugyanakkor a BPR bevezetése gyakran magában hordozza a szervezet mélyreható változásait, mely akár jelentős ellenállást is kiválthat a munkatársak köreiben.

 

‍A BPR és az ERP

Az ERP rendszerek átfogó informatikai megoldásokat kínálnak, melyek integrálják a vállalat különböző ügyviteli területeit a pénzügytől, a gyártáson keresztül egészen a HR-ig. Egy vállalatirányítási rendszer bevezetése önmagában is jelentős változást hozhat, ám ha még üzleti folyamataink újragondolásával is házasítjuk, akkor hatékonyságunk növelésével párhuzamosan csökkenthetjük költségeinket.  

Az üzleti folyamatok átalakítása és a vállalati erőforrás-tervezés megvalósítása két olyan tényező, melyek erőteljesen befolyásolják a szervezetek termelékenységét. Gyakori dilemma, hogy ezeket az elemeket egymástól függetlenül kell-e kezelni, vagy hasznosabb őket egyszerre alkalmazni. A válasz nem egyértelmű, hiszen mindkét stratégiának megvannak a maga előnyei.

 

‍A BPR és az ERP szeparált bevezetése

Amikor egy szervezet először a BPR-re összpontosít, az garantálja, hogy az üzleti eljárások már javított formában álljanak rendelkezésre az új szoftverek implementálása előtt. Így a cégek pontosan definiálhatják, hogy az ERP mely moduljai elengedhetetlenek számukra és melyek szükségtelenek. A BPR keretében készült eljárásdokumentáció elősegítheti a szoftver zökkenőmentesebb bevezetését, tisztázva az üzleti eljárásokat a munkatársak számára, megkönnyítve a rendszer használatának elsajátítását.

Az ERP rendszer bevezetése magában foglalja ugyan az üzleti folyamatok áttekintését (és szükség esetén azok minimális módosítását is), de önmagában kevésbé radikális változást eredményez, hiszen ekkor elsősorban a szoftvert igazítjuk meglévő működésünkhöz.

 

‍A BPR és az ERP együttes bevezetése

Azok a vállalatok, melyek a BPR-t és az ERP-t egyidejűleg vezetik be, költséghatékonyabb eredményre számíthatnak. A legtöbb ERP rendszer "best practice"-eket (legjobb gyakorlat) tartalmaz és workaround-okat (alternatív megoldás) kínál, melyek pusztán a BPR során nem merülnének fel. Az ERP tanácsadók iparágspecifikus ismeretei sem lennének elérhetők egy önálló BPR projekt keretében. Ha a BPR és az ERP együttesen zajlik, akkor az azonnali személyre szabások lehetővé teszik a szoftver és az üzleti eljárások tökéletes összehangolását.

 

‍Együtt hatékonyabb

Az együttes megközelítés előnye, hogy a cégek kiaknázhatják az ERP-k kínálta előnyöket, és biztosíthatják az üzleti eljárások és a szoftver tökéletes összhangját, mely hosszú távon a vállalat sikerességét szolgálja.

Ha kérdései merültek fel a BPR lebonyolítását vagy az ERP bevezetését illetően, forduljon hozzánk bizalommal! Vállalatirányítási szaktanácsadóink készséggel állnak rendelkezésre és segítenek Önnek a sikeres implementációban.

 

Ha Ön is ERP bevezetésen gondolkodik, keresse ügyfélkapcsolati menedzsereinket és vállalatirányítási szaktanácsadóinkat!
Lépjen szintet az általunk fejlesztett PEAS ERP-vel!

 

 

Akik már a PEAS Vállalatirányítási Rendszert használják...

  • PEAS referencia-Tensus
  • peas referencia optimum solar
  • mega-sped-peas referencia
  • Purák - Földgéptrans -PEAS referencia
  • Filantrop -PEAS referencia

PEAS Tanácsadó Kft. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 20 232 5450

IGÉNYFELMÉRÉS

Kérjen ingyenes rendszerdemót

A vállalatirányítási rendszer bevezetése egy vállalkozás életében kulcsfontosságú kérdés. Értékesítő és vállalatirányítási szaktanácsadó kollégáink díjmentes igényfelmérést, demót nyújtanak, hogy könnyebben meghozhassa döntését. Mindez Önnek semmiféle kötelezettséggel nem jár.



    Mely PEAS modulok érdeklik?BeszerzésCikk-kezelőDokumentumkezelőÉrtékesítésEszközkezelőFeladatkezelőGyártásHázipénztárHRKommunikációKontrollingCashflowPartnerkezelőPénzügy-SzámlázóProjektkezelőRaktárkezelőSzervizKereskedelmi funkciókPluginek

    Honnan hallott a PEAS ERP-ről?
    Google keresőHonlapFacebookLinkedinHírlevélAjánlásYouTubeEgyéb

    Elfogadom az Adatkezelési tájékoztató feltételeit és hozzájárulok a személyes adataim kezeléséhez kapcsolatfelvétel céljából.