A jól működő webshop alapja az ERP


A koronavírus-járvány ellen bevezetett korlátozások következtében egyre inkább elterjedt a webshopok használata, és megnövekedett az online rendelések száma. Az e-shopok segítették át a vállalatokat ezen a nehéz időszakon és népszerűségük a mai napig töretlen. Napjainkban egyre több vállalkozás tűzi ki célul webáruházának létrehozását és fejlesztését, mert ebben látja a jövőt.

A webshophoz szükséges háttér

Sokakban fel sem merül, de egy jól működő webshophoz szükség lehet egy vállalatirányítási rendszerre. Az ERP minél inkább össze van kapcsolva a webáruházzal, annál könnyebben lehet automatizálni az ismétlődő munkafolyamatokat. Az ilyen szoftverek legfőbb célja, hogy a folyamatokat egyszerűsítsék vagy akár emberi beavatkozás nélkül el is végezzék, csökkentve a dolgozók hibalehetőségeinek kockázatát. A vállalatirányítási rendszereknek hála, a munkavállalók hasznosabban tölthetik el munkaidejüket és egy esetleges felmondás esetén sem hárul akkora munkamennyiség a többi munkatársra.

Egy jól működő vállalatirányítási rendszer integrálása nagyban hozzájárulhat egy önműködő webáruház kiépítéséhez. Ez azonban nem csupán új bevételi forrást jelent az azt alkalmazó cégnek, de ráfordításokkal, feladatokkal és felelősségvállalással jár. A jogi és saját kötelezettségvállalások miatt garanciát, jótállást kell biztosítani, odafigyelni az oldalon feltüntetett adatok, árak helyességére, illetve a szállítások időben történő teljesítésére. Elmondható tehát, hogy egy webáruház létrehozása jól szervezett stratégiai, logisztikai, számviteli és jogi háttértámogatást követel meg.

Webshoppal kapcsolatos teendők

Fontos a megfelelő stratégiai célok kitűzése, hiszen enélkül nem jól mérhető a megvalósítás eredményessége. Tudnunk kell, hogy jelenlegi vállalatirányítási rendszerünk mire alkalmas, azaz, milyen már alkalmazott és még nem használt területei vannak, melyek segítséget jelenthetnek a webáruház működésében.

Szintén nélkülözhetetlen megvizsgálni a jelenlegi ERP-ben tárolt adatokat és azok minőségét. Egy e-shopban érdemes minél több információt feltüntetni a kínálatban szereplő termékekről. Ehhez vállalatirányítási rendszerünk adja majd a hátteret. A megfelelő adatok rögzítése nélkül nem végezhető el az automatizáció! Gondoljunk csak a cikkek kategóriáinak következetlen felépítése, a termékek leírásának, fotóinak hiányára, helyességére és a túl sok egyedi ár és árlista használatára. Indulásnál ajánlott mindig kisebb termékkínálattal kezdeni és azt fokozatosan bővíteni, ügyelve a termékek kategóriáinak logikus felépítésére.

Típusát tekintve megkülönböztetjük a belülről szabályozható ügyfélkörrel működő B2B és a végfelhasználói ügyfélkörrel működő B2C webáruházat, ahová bármely fogyasztó kedvére regisztrálhat. Amennyiben B2C mellett döntünk, fontos szem előtt tartanunk, hogy ezzel nyilvánossá válnak az általunk forgalmazott termékek árai.

Ahhoz, hogy egy áruház eredményesen tudjon működni, elengedhetetlen a jól megválasztott marketing stratégia. A termékek jellegétől függetlenül - amely meghatározhatja a célcsoportot is - a webshop funkcióira is felépíthető egy-egy reklámkampány. Elég csak a különböző hírlevelekre, a kapcsolódó termékek listájára, az akciókra, bónuszrendszerekre és egyéb vásárlói élményt nyújtó hasznos funkciókra gondolni. Érdemes folyamatosan változtatni a stratégiát a megfelelő hatás elérése érdekében. Költséges lehet egy profi szakember vagy csapat segítségét kérni, azonban megfelelő választás esetén ez hamar megtérül.

Végül elengedhetetlen egy, a témakörben jártas jogi szakember segítsége a jogszabályi megfelelőség biztosításának érdekében. Fontos a megfelelő ÁSZF, GDPR szabályzatok kialakítása, illetve az oldal hibajavításáért, fejlesztéséért és az adatok kezeléséért felelős személyek tisztázása.

 

Az általunk fejlesztett PEAS Vállalatirányítási Rendszer alkalmas a B2B és B2C webshopok üzemeltetésére is. Ha úgy érzi, itt az ideje új értékesítési csatornák bevonásának, vegye fel a kapcsolatot szakértő munkatársainkkal!


IKRON FEJLESZTŐ ÉS SZOLGÁLTATÓ KFT. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 62 552 465