ERP kiválasztás 3 hónap alatt?
Lehetséges!

 

Az idővonal szerepe az ERP kiválasztásban

ERP fejlesztő cégként sokszor szembesülünk azzal, hogy partnereink nem rendelkeznek meghatározott ütemtervvel rendszerük kiválasztása során. A szelekciós folyamatot gyakran nem projektként kezelik, éppen ezért nem társítanak hozzá meghatározott idővonalat (timeline). Pedig egy egzakt timeline segítségével tisztán láthatnák, hogy mire mennyi időt érdemes fordítaniuk, vagy hogy éppen a kiválasztási folyamat mely szakaszában járnak. Folytatásos cikkünkben szeretnénk megmutatni azt, hogyan érdemes nekiállni egy ERP kiválasztásnak, illetve, hogy mennyi időt érdemes rászánni.

Mielőtt belekezdünk, szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy az ERP bevezetések 75%-a kudarccal zárul, melynek egyik legfőbb oka a hanyagul kivitelezett ERP kiválasztás! Sokan hajlamosak az első rendszerdemó után meghozni a döntést, míg mások abba a hibába esnek, hogy éveken átívelő projektet csinálnak belőle. Természetesen egyik sem jó megoldás, az igazság valahol középúton van.

Ha már az elején rossz szoftvert választ, a bevezetés valószínűleg nem lesz sikeres. Szánjon elegendő időt a projekt megtervezésére! Tény, hogy a tervezésre fordított idő csak a projekt végén térül meg, de egyértelműen növeli a sikeres bevezetés esélyét és minimalizálja az anyagi kockázatokat.

A projekt nulladik lépéseként hozzon létre egy táblázatot, amely útitervként szolgál és végig kalauzolja cégét a szelekciós folyamaton. Ennek a táblázatnak tartalmaznia kell minden lépést, dátumot és célkitűzést. Határozza meg az éles indulás időpontját és haladjon visszafelé!

Győződjön meg arról, hogy pontos választ tud adni a beszállítók alábbi kérdéseire!

  • Milyen ügyviteli területeket, azon belül pedig milyen folyamatokat szeretne lefedni a rendszer használatával?
  • Mik a konkrét fájdalompontok (pl.: raktárkezelés, könyvelés stb.)?
  • Szeretné-e kiterjeszteni a rendszer használatát a vállalat egészére?
  • Hány kulcsfelhasználója lesz a rendszernek?
  • Szükséges-e migrálni a korábbi szoftver(ek)ben keletkezett adatokat az új rendszerbe?

Minél több kérdésre tudja a választ, annál jobban körvonalazódik majd, hogy milyen funkcionalitással rendelkező szoftvert keres, így nem fogja megtéveszteni egy-egy jobban sikerült rendszerdemó.

A timeline nem csupán abban fog segíteni Önnek, hogy projektjét mederben tartsa, de ezáltal képes lesz mérni potenciális beszállítói reakcióidejét és kapacitását is.

 

ERP kiválasztás 3 hónap alatt

 

1. lépés - kutatás

Időkeret: kb. 2 hét

Jelöljön ki egy szakmailag felkészült munkatársat vagy divízióvezetőkből álló kisebb csoportot, akik a potenciális ERP beszállítók felkutatásáért és kijelöléséért felelnek. A lehetséges fejlesztő partnerek közül (a teammel közösen) válasszon ki minimum 5, maximum 10 céget.

Ha működéséből adódóan iparágspecifikus szoftvert keres, a vizsgált vállalatok száma alacsonyabb lesz. ‍Ebben az esetben vegye górcső alá az összes olyan lehetséges beszállítót, aki iparági tapasztalattal rendelkezik. Hogy pontosan kik ezek, azt a referenciákból tudni fogja. Ha így tesz, nő az esélye arra, hogy olyan szoftvert talál, mely megfelel elképzeléseinek.

Legyen óvatos az internetes keresők használata során! A keresőmotorok elsőként az olyan vállalatok fizetett hirdetéseit jelenítik meg, akik a legtöbbet fizetnek a „helyezésekért”. Keressen olyan (gyűjtő)oldalakat, ahol felhasználói visszajelzéseket olvashat a rendszerekről!

 

2. lépés – első kapcsolatfelvétel, bemutatkozó hívások

Időkeret: kb. 2 hét

Elérkezett az idő, hogy megkeresse a listáján szereplő beszállítókat. A kapcsolatfelvétel elsődleges célja, hogy a fejlesztő megértse a motivációt, a célokat és a fájdalompontokat, és nyilatkozzon arról, hogy az általa fejlesztett rendszer képes-e megoldást nyújtani. Nem kell megijednie, ha azt tapasztalja, hogy az első hívások után a beszállítók fele „elhullik”. Ez a szelekciós folyamat velejárója. Gondoljon arra, hogy Ön sem szeretne felesleges időt fordítani olyan rendszerek vizsgálatára, melyek nem teljesítik a korábban meghatározott kritériumokat.

Informálja teljeskörűen beszállítóit az igényeiről, a költségvetésről, a döntéshozatali folyamatokról és természetesen a határidőkről. Minél inkább így tesz, a kiválasztás annál transzparensebbé és gördülékenyebb válik. Értékelje ki a kapcsolatfelvételeket, állítson fel prioritást a partnerek között. Kerülje el a felesleges időráfordításokat! Ha 5 perc után rájön, hogy a szoftver nem képes megfelelni egy lényeges elvárásnak, ne elemezze tovább.

 

3. lépés – előzetes költségvetés, indikatív árajánlat (Preliminary Budget)

Időkeret: kb. 2 hét

Kérjen indikatív árajánlatot, esetleg TCO kalkulációt minden olyan cégtől, akit az első beszélgetés után potenciális beszállítónak gondol. Ez segíthet Önnek abban, hogy tovább szűkítse a beszállítók körét akkor, ha a beruházáshoz konkrét büdzsét rendelt.

Bizonyára találkozni fog olyan szoftverekkel, melyek alacsony árfekvésük ellenére tökéletes megoldással kecsegtetnek. Ezek azok a rendszerek, melyeket célszerű az eddigieknél is nagyobb körültekintéssel szemlélni. Ilyen esetben részletesen kérdezze ki a fejlesztőt az ERP funkcionalitásáról, hogy eldönthesse, a szoftver valóban megfelel-e az igényeinek.

Csapatunk segítségével kijelöltük tehát lehetséges ERP beszállítóinkat, felvettük velük a kapcsolatot, majd nagyságrendi árat kértünk azoktól, akik bent maradtak a kalapban.

 

De a lényeg még csak most következik!

A kiválasztás további hat pontjával és a szelekciós folyamat lezárásával szeptember végén foglalkozunk.

 
Ha nem szeretne addig várni vagy segítségre lenne szüksége, vegye fel velünk a kapcsolatot! Több mint 20 éve fejlesztünk és vezetünk be vállalatirányítási rendszereket. Vállalatirányítási szaktanácsadó kollégáink készséggel állnak rendelkezésére!

 

 

Akik már a PEAS Vállalatirányítási Rendszert használják...

  • PEAS referencia-Tensus
  • peas referencia optimum solar
  • mega-sped-peas referencia
  • Purák - Földgéptrans -PEAS referencia
  • Filantrop -PEAS referencia

PEAS Tanácsadó Kft. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 20 232 5450

IGÉNYFELMÉRÉS

Kérjen ingyenes rendszerdemót

A vállalatirányítási rendszer bevezetése egy vállalkozás életében kulcsfontosságú kérdés. Értékesítő és vállalatirányítási szaktanácsadó kollégáink díjmentes igényfelmérést, demót nyújtanak, hogy könnyebben meghozhassa döntését. Mindez Önnek semmiféle kötelezettséggel nem jár.



    Mely PEAS modulok érdeklik?BeszerzésCikk-kezelőDokumentumkezelőÉrtékesítésEszközkezelőFeladatkezelőGyártásHázipénztárHRKommunikációKontrollingCashflowPartnerkezelőPénzügy-SzámlázóProjektkezelőRaktárkezelőSzervizKereskedelmi funkciókPluginek

    Honnan hallott a PEAS ERP-ről?
    Google keresőHonlapFacebookLinkedinHírlevélAjánlásYouTubeEgyéb

    Elfogadom az Adatkezelési tájékoztató feltételeit és hozzájárulok a személyes adataim kezeléséhez kapcsolatfelvétel céljából.