Mi várható a hazai és a nemzetközi
ERP piacon 2023-ban?
Az elmúlt évek nehézségei (pandémia, háború Európában és ellátási láncok problémái, elszálló infláció és rezsiárak) mind a home office terjedését segítették elő. A megbízható, naprakész döntéshozatal egyre fontosabbá válik a vállalatok vezetői számára, amelyhez szinte elengedhetetlen a cég mindennapi munkafolyamatait lefedő vállalatirányítási rendszer. Az ERP megoldások és funkciók tárháza folyamatosan bővül a számlázástól vagy dokumentumkezeléstől akár olyan komplex folyamatokig, mint a gyártásirányítás vagy az e-kereskedelem. Azon cégek számára, melyek digitális átalakulásban gondolkodnak, fontos lehet az CRM és ERP megoldások nyomon követése, így feltérképezhetik a vállalat számára leginkább megfelelő szoftvereket. Nézzük, mi jellemzi most az ERP piacot és általában a vállalatirányítási szoftvereket:
Felhő alapú szolgáltatások
A cloud (felhő) szolgáltatások terjedése az elmúlt években jelentősen felgyorsult nemzetközi szinten. Azok a cégek, amelyek a világjárvány előtt áttértek a felhő alapú működésre, sok előnyre tettek szert a távmunka és a termelékenység fenntartása terén. Nemzetközi felmérések szerint a nagyvállalatok több mint 40%-a már cloud megoldásokat alkalmaz. Magyarországon ez az arány még elmarad a nemzetközi átlagtól, de a gazdasági válság rákényszeríti a cégeket az optimalizálásra és a felhőalapú megoldások használatára. Az otthoni munkavégzés hazai terjedése és az energiaárak növekedése is erős motivációt jelent a vállalatok számára a felhőszolgáltatásokra való áttérésre, a munkafolyamatokat jól szervező - többnyire felhő alapú - vállalatirányítási rendszerek bevezetésére és használatára.
Mobil kompatibilitás
A mai mobil eszközökön is használható ERP-rendszerek hatalmas segítséget nyújtanak a céges munkavállalók számára azáltal, hogy az irodákon és üzemeken kívül is elérhetővé teszik a valós idejű adatokat, és segítik a döntések azonnali meghozatalát. Továbbá segítenek a termelékenység nyomon követésében és az adatgyűjtésben a kamerák, a földrajzi helymeghatározás, valamint az ujjlenyomat-felismerés révén, melyek kizárólag mobileszközökön érhetőek el. A helyszíni B2B értékesítők valós idejű adatokhoz juthatnak készletinformációkról és termékellátásról, ami jelentősen csökkenti a vevők várakozási idejét.
Vállalatirányítási szaktanácsadó hiány
Az ERP rendszereket használó vállalatoknak sok esetben dönteniük kell, hogy maradnak-e a jelenlegi szoftvereiknél, vagy új rendszert vezetnek be, miután számos nemzetközi vállalatirányítási rendszer forgalmazó (pl.:SAP, IFS, Microsoft) megszünteti a korábbi verziók támogatását. A jelenlegi rendszer újabb verziója csakúgy, mint egy teljesen új rendszer, egy ismételt implementációt igényel. Ebből adódóan sok vállalkozás dönt egy teljesen új ERP bevezetése mellett annak ellenére, hogy elégedett meglévő rendszerével, ami már nem kap további terméktámogatást. Ennek hatására az utóbbi időben a folyamatosan növekvő számú ERP-bevezetési projektek nehéz helyzetbe hozzák a független ERP tanácsadókat is, hiszen a szakértők kapacitásai előre le vannak kötve. Abban az esetben, ha már feltérképeztük, melyik vállalatirányítási rendszert szállító cég terméke szimpatikus számunkra, a bevezetési, terméktámogatási folyamatokhoz - szerencsés esetben - akár tőlük is delegált szaktanácsadót, supportot kaphatunk.
Kiberbiztonság és az ERP
Az elmúlt 2 év során a kiberbiztonsági támadások és adatszivárgások megszaporodása miatt a cégek biztonsági kihívásai jelentősen megnövekedtek. Az utóbbi években szinte már minden piaci szegmensben előfordultak zsarolóvírusok, adatlopások, melyek sok esetben jelentős anyagi károkat is okoztak a vállalkozások számára. Az adatszivárgási események eseti költségei rendkívül magas szintre emelkedtek az utóbbi két évtized alatt. A megbízható vállalatirányítási rendszerek védett hálózaton, biztonságosan képesek nagy mennyiségű adatot tárolni és feldolgozni, így a kibertámadások ellen könnyebben védekezhetünk.
Ügyfélközpontú szemléletmód
Az ERP-rendszerek egyre több szektorban kerülnek előtérbe és egyre népszerűbbek az ügyfélszolgálati szervezeti egységek körében is, ahol közvetlenül, a valós adatokat felhasználva alkalmazzák őket az ügyfélkapcsolatok optimalizálására. Az ügyfélközpontú szektorokban növekszik a kereslet a vállalatirányítási rendszerek iránt egy 2020-as amerikai felmérés alapján. Az ERP-rendszerek vásárlóinak döntő hányadát, mintegy harmadát a gyártó cégek teszik ki, de a szolgáltatók körében is egyre elterjedtebb az ilyen szoftverek bevezetése.
Úgy érzi, eljött az ideje egy vállalatirányítási rendszer bevezetésének? Lecserélné meglévő ügyviteli szoftverét? Bátran forduljon szakértő kollégáinkhoz! Cégünk több mint 11 éve fejleszt vállalatirányítási rendszereket és 20 éve biztosít felhőalapú műszaki szolgáltatásokat ügyfeleinek.
Akik már a PEAS Vállalatirányítási Rendszert használják...
PEAS Tanácsadó Kft. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 20 232 5450