Mi a különbség az ERP és a CRM között?


ERP

Az ERP szószerinti fordítása vállalati erőforrás tervezés, de a köznyelv egyszerűen csak vállalatirányítási rendszerként hivatkozik rá. Technológiai szempontból a rendszer jellemzője, hogy a különböző ügyviteli területeken használt szoftvermodulokat (partnerkezelő, CRM, feladatkezelő, eszközkezelő, dokumentumkezelő, értékesítés, beszerzés, pénzügy, számlázó stb.) egy egységes rendszerbe kapcsolja össze, így létrejön az integráció.

Az adatokat elég egy adott helyen rögzíteni, amelyek aztán – megfelelő jogosultságok kiosztása mellett – bárki más számára hozzáférhetővé és felhasználhatóvá válnak. Ez teremti meg a cégen belüli gyors információáramlást és hatékony együttműködést. Az ERP segítségével az alvállalkozókat, a beszállítókat, a termelő- és szolgáltató egységeket, valamint a vevőket egy teljes ellátási láncba kapcsolhatjuk.


CRM

A CRM rendszer magában foglal minden olyan folyamatot, mely kapcsolódik az ügyfelekkel történő együttműködéshez. Célja, hogy elősegítse a kereskedelmi ügyletek létrejöttét és megkönnyítse a jelenlegi és potenciális partnerekkel kapcsolatos információk tárolását és rendszerezését.

A CRM rendszer egyszerre támogatja a meglévő partnerek kiszolgálását és az újraértékesítés folyamatait. Kiválóan alkalmas:
marketing kampányok kezelésére,
call centerekben történő értékesítési munka speciális üzleti folyamatainak kezelésére,
potenciális üzleti lehetőségek feltérképezésére,
ügyfélszolgálati bejelentések kezelésére,
és a felsorolt területek átfogó elemzéseinek elkészítésére. 



A rendszer minden, a cég által tett lépést annak tükrében vizsgál és elemez, hogy miként lehet az érdeklődőből vásárló, ez a vásárló elégedett-e cégünkkel, illetve hogyan tudunk még több vevőt megszólítani. A CRM rendszer által tárolt információk segítségével az értékesítő egyre jobban megismerheti vásárlóit.

Egy CRM bevezetése alapjaiban módosíthatja és határozhatja meg egy vállalat marketingstratégiáját. A marketing számára az elsődleges cél az, hogyan tud minél több eladási lehetőséget nyújtani az értékesítéssel foglalkozó munkatársak számára, valamint hány olyan cég vagy személy elérhetőségét képes továbbítani, akik a későbbiekben potenciális vásárlókká válhatnak. Mindez a CRM rendszer által tud a leghatékonyabban megvalósulni úgy, hogy számokban mérhetővé és átláthatóvá teszi egy-egy marketingkampány eredményességét. Tételesen is visszakövethetővé válnak a menedzsment kiadásai, illetve azok megtérülése is kiderül.


Az ERP-k tartalmazhatnak CRM funkcionalitással rendelkező modulokat. A PEAS Vállalatirányítási Rendszer CRM modulcsoportja kifejezetten támogatja az ügyfelekkel történő információcserét és az értékesítési folyamatokat.

PEAS Tanácsadó Kft. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 20 232 5450