3 félreérthetetlen jele annak,
amikor ERP-t kell bevezetnie

 

Az üzleti közegben a cégméret egyfajta presztízst és hitelességet sugall a partnerek, az ügyfelek és a befektetők számára. A nagyobb vállalatok gyakran könnyebben jutnak hozzá külső forrásokhoz, finanszírozáshoz és piaci lehetőségekhez. Egy vállalat növekedése lehetőséget teremt az új piacok felfedezésére, a portfólió diverzifikációra, csakúgy, mint a kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenységekre.

A fejlődés egyben számos kihívással is jár. Az egységes vállalati kultúra és az alapításkori értékek megőrzése csak komoly erőfeszítések árán kivitelezhető. Az ügyviteli folyamatok bonyolultabbá válnak, a döntéshozatalok pedig egyre több időt vesznek igénybe. A munkavállalók közti hatékony kommunikáció megőrzése érdekében új platformok bevonása válik szükségessé. A humán és pénzügyi erőforrások kezelésére és a vállalati cash-flow követésére már szoftveres megoldást kell találni.

A céges növekedés egyik meghatározó tényezője a vállalatirányítási rendszer, mely képes mederben tartani az összes ügyviteli területet, így a teljes vállalati működést. Arra a kérdésre, hogy mikor érkezett el az idő egy ERP bevonására, nem létezik egzakt válasz. Ez a pillanat minden vállalkozás életében máskor jön el és másként is éli meg azt. Léteznek azonban olyan félreérthetetlen jelek, melyek vészcsengőként jelzik egy integrált üzleti szoftver hiányát.

 

‍1. JEL: Töredezett, központosítatlan adatok

Ahhoz, hogy egy vállalkozás elégedetté tudja tenni ügyfeleit, ismernie kell őket. Ennek érdekében információt kell gyűjtenie partnerei igényeiről, vásárlási szokásairól és költési hajlandóságáról. Az adatok rögzítése után statisztikai elemzéseket kell készítenie, melynek eredményeként létrehozható az ideális vásárló (buyer persona).

Ha Önnél a fenti folyamatot jelenleg nem egy szoftveres automatizmus kezeli, ha az adatokat manuálisan, esetleg különböző alkalmazásokból kell kinyernie, vagy egymástól független táblázatokon keresztül kell kiértékelnie, Önnek integrált ERP-re van szüksége!

A helyes üzleti döntések mindig naprakész, valós idejű, pontos adatokon, vagyis tényeken alapulnak. A vállalatirányítási rendszereket pedig arra találták ki, hogy ezeket az adatokat tárolva és elemezve gyors döntésekhez segítsék hozzá felhasználóikat.

 

2. JEL: Egymástól független szoftverek, szigetalkalmazások

Az egymástól független szoftverek használata jócskán visszavetheti a vállalat hatékonyságát. Ezek a szigetalkalmazások nincsenek összeköttetésben, a bennük tárolt adatok nem szinkronizálódnak egymással, ami inkonzisztens információkhoz, esetenként adatvesztéshez vezethet.

Mivel a vállalat „többször tárolja” ugyanazokat az adatokat, ezért eltérő adatverziók, egymásnak ellentmondó adatok keletkezhetnek. A karbantartási és frissítési költségek is magasabbak lesznek, hiszen több alkalmazást kell üzemeltetni.

A szigetalkalmazások csökkentik az üzleti teljesítményt. Az alkalmazások közötti manuális adatátvitel vagy adatellenőrzés felesleges időt és erőforrásokat emészthet fel. Nem kommunikálnak egymással, mely a vállalaton belül hátráltathatja az információk megosztását és a csapatmunkát.

Ha Ön a mindennapi munkavégzése során 2-nél több üzleti alkalmazást használ, akkor eljött az ideje egy integrált ERP bevezetésének!

 

3. JEL: Nem megfelelő számviteli szoftver

A frissen alakult cégek kezdetben egyszerű számviteli szoftvereket alkalmaznak bevételeik és kiadásaik menedzselésére, nyomon követésére. A hibát általában akkor követik el, mikor úgy döntenek, hogy ezt a megoldást megtartják teljes fennállásuk során.

A kisebb cégek igényeire fejlesztett számviteli rendszerek meglehetősen korlátozott funkcionalitással rendelkeznek. Kizárólag az alapvető pénzügyi műveletekre nyújtanak megoldást (pl.: számlázás, könyvelés), időigényes velük a munka, több területen is manuális beavatkozást igényelnek.

Ezzel szemben egy integrált ERP-ben minden modult megtalál, mely egy vállalat teljes körű pénzügyi tevékenységét lefedi. Egy vállalatirányítási rendszer automatikusan rögzíti a pénzügyi tranzakciókat, késedelmi kamatot számol, kintlévőséget kezel, pénzügyi tervezést hajt végre és pénzügyi kimutatásokat készít.

Ha azzal szembesül, hogy jelenlegi pénzügyi szoftvere nem teljesíti a fentebb felsorolt funkciók valamelyikét, Önnek integrált ERP-re van szüksége!

 

Magyar Termék Nagydíjas vállalatirányítási rendszerünket, a PEAS ERP-t, kifejezetten a hazai KKV-k igényeinek megfelelően fejlesztjük, különös tekintettel a magyar jogi és számviteli környezetre. Ha cikkünk elolvasása után úgy érzi, itt az ideje lecserélni jelenlegi rendszerét, forduljon hozzánk bizalommal. Keresse ügyfélkapcsolati menedzsereinket!
 

 

 

Akik már a PEAS Vállalatirányítási Rendszert használják...

  • PEAS referencia-Tensus
  • peas referencia optimum solar
  • mega-sped-peas referencia
  • Purák - Földgéptrans -PEAS referencia
  • Filantrop -PEAS referencia

PEAS Tanácsadó Kft. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 20 232 5450

IGÉNYFELMÉRÉS

Kérjen ingyenes rendszerdemót

A vállalatirányítási rendszer bevezetése egy vállalkozás életében kulcsfontosságú kérdés. Értékesítő és vállalatirányítási szaktanácsadó kollégáink díjmentes igényfelmérést, demót nyújtanak, hogy könnyebben meghozhassa döntését. Mindez Önnek semmiféle kötelezettséggel nem jár.



    Mely PEAS modulok érdeklik?BeszerzésCikk-kezelőDokumentumkezelőÉrtékesítésEszközkezelőFeladatkezelőGyártásHázipénztárHRKommunikációKontrollingCashflowPartnerkezelőPénzügy-SzámlázóProjektkezelőRaktárkezelőSzervizKereskedelmi funkciókPluginek

    Honnan hallott a PEAS ERP-ről?
    Google keresőHonlapFacebookLinkedinHírlevélAjánlásYouTubeEgyéb

    Elfogadom az Adatkezelési tájékoztató feltételeit és hozzájárulok a személyes adataim kezeléséhez kapcsolatfelvétel céljából.