Beszerzés – PEAS Vállalatirányítási Rendszer
TERMÉK ÉS SZOLGÁLTATÁS MODULCSOPORT

Beszerzés modul

A Beszerzés modul kezelhetővé teszi cége teljes beszerzési folyamatát az igény rögzítésétől egészen a termék átvételéig.

Beszerzési folyamatok

A beszerzési folyamat első lépése az igények rögzítése, ahol pontosan definiálhatja a beszerzendő terméket és annak megnevezését, valamint az igénylés okát. Ezen felül meghatározhatja az igényelt mennyiséget, annak becsült egységárát és az igénylés típusát is. A Cikk-kezelő modullal együttműködve cikkeket rendelhet a rögzített igényhez, a Feladatkezelő modul segítségével pedig feladatokat társíthat a beszerzési folyamathoz.

Árajánlatkérés

A PEAS Vállalatirányítási Rendszerben automatikusan generált e-mailek segítségével kérhet árajánlatokat a beszerzés során felvett igényekre, valamint az árajánlatokhoz dokumentumokat is csatolhat. Amennyiben már más forrásból rendelkezésére áll egy árajánlat, azt azonnal rögzítheti a rendszerben az igény pontos adataival együtt. A modul az árajánlatkéréseket áttekinthetően dokumentálja és lehetőséget biztosít az árajánlatok elektronikus adatcserével (EDI) történő kiküldésére is.

Engedélyezés

A beszerzést jóváhagyó személy elfogadhatja vagy elutasíthatja a meglévő árajánlatokat vagy további ajánlatokat kérhet be. A megrendelés akkor indítható el, ha a jóváhagyó személy az árajánlatot engedélyezte.

Megrendelés

A jóváhagyott árajánlatokból megrendeléseket indíthat kiválasztott partnerei felé. A rendelni kívánt mennyiséget felülbírálhatja vagy jóváhagyhatja, valamint a felületen a megrendelés végösszegéről is tájékozódhat.

Ellenőrzés és fizetés

Miután megérkezett a megrendelés, a modulban leellenőrizheti a szállítmány tételeit és mennyiségét. A számlák kifizetése engedélyhez kötött, ezáltal a fizetést a megfelelően teljesített megrendelések után indíthatja el.

Bemutató videó és jellemzők

Tekintsen meg egy rövid tutorialt, mely lépésenként mutatja be a modulban végezhető folyamatot! Ismerje meg a modul legfőbb funkcióit is!

pontosan rögzíthető igények
árajánlatok kérése és kezelése
többszintű engedélyezés, fizetés
megrendelések kezelése
szállítmány ellenőrzés

Kiegészítő pluginek

1Rendelésgenerálás plugin
A Rendelésgenerálás-teendők plugin a Beszerzés modult egészíti ki. Segítségével a partnerekhez berögzített szállítási napok és fogyási adatok alapján lehetséges a megrendelések generálása. Beállítható a vizsgált időszak és a számítási mód, amelynél figyelembe vehető az időszakra vonatkozó átlagos és optimális fogyás. A fogyási adatok, szabad készlet információ és folyamatban lévő rendelések mind ellenőrizhetők a megrendelés összeállításakor. A rendszer automatikusan kigyűjti a leadandó rendeléseket a beállított szállítási napok és leadási határidők alapján.
2Beszerzési garancia, szavatossági szabály plugin
A Beszerzési garancia, szavatossági szabály plugin segítségével biztosítható, hogy a rendelt vagy eladott termékek szavatossága egy előre beállított érték után legyen. A termékek beszerzési garanciájával szabályozható, hogy mi az a szavatossági idő, amellyel a termék még befogadható. A szavatossági szabályok között rögzíthető, hogy azok eladásokra vagy beszerzésekre vonatkoznak. Megadhatók a szabályhoz tartozó partnerek, cikkek, kategóriák és az érték, melynek segítségével a rendszer kiszámolja a legkorábbi lejárati dátumot, amitől kezdődően értékesíthetők vagy befogadhatók a termékek. A szavatossági kimutatás segítségével ellenőrizhető a készleten lévő, romlandó termékek listája, amelyekre akciókkal ösztönözhetők a partnerek.
3EKÁER plugin
Az EKÁER plugin a PEAS Vállalatirányítási Rendszerben kiállított EKÁER regisztrációhoz kötött szállítmányok szállítóleveleit kezeli. Az EKÁER plugin biztosítja a rendszeren belül az EKÁER bejelentkezést és az EKÁER szám igénylést. Az EKÁER köteles szállítólevélhez szükséges adatokat automatikusan feltölti a NAV rendszerébe, majd a kapott EKÁER sorszám azonnal rákerül a szállítólevélre. A plugin használatával a munkafolyamatok lényegesen meggyorsíthatók és megkönnyíthetők.
4Visszáru plugin
A Visszáru plugin segítségével könnyedén kezelhetők a beszállításokhoz, értékesítésekhez és eladásokhoz kapcsolódó szállítói- és vevői reklamációk. Visszáru kérelmek rögzítésekor megadható a panasszal érintett partner neve és a kapcsolódó szállítólevél, valamint a panaszos termék mennyisége. A kérelmek listáiban láthatók a folyamatban lévő kifogások, illetve könnyen szűrhetők a gyakori partnerek és termékek. A kérelmek megvizsgálását követően rögzíthető azok elutasításának indoka, valamint pozitív elbírálás esetén a plugin segítségével a visszaküldendő mennyiség szállítólevélre tehető, illetve visszavételezhető és jóváírható.
5EDI plugin
Az EDI pluginnal lehetőség van EDI-n (Electronic data interchange) keresztül történő fájlok küldésére és fogadására. A kiegészítő lehetővé teszi a szállítói rendelések, valamint számlák küldését és fogadását hitelesített, biztonságos formában. Az egyes megrendelések és a hozzájuk kapcsolódó számlák könnyedén összevethetők az ellenőrzési funkció segítségével.
IKRON FEJLESZTŐ ÉS SZOLGÁLTATÓ KFT. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 62 552 465
IGÉNYFELMÉRÉS

Kérjen ingyenes
tanácsadást!

A vállalatirányítási rendszer bevezetése egy vállalkozás életében kulcsfontosságú kérdés. Értékesítő és vállalatirányítási szaktanácsadó kollégáink díjmentes igényfelmérést nyújtanak, hogy könnyebben meghozhassa döntését. Mindez Önnek semmiféle kötelezettséggel nem jár.


    Mely PEAS modulok érdeklik?
    BeszerzésCikk-kezelőDokumentumkezelőÉrtékesítésEszközkezelőFeladatkezelőGyártásHázipénztárHRKommunikációKontrollingCashflowPartnerkezelőPénzügy-SzámlázóProjektkezelőRaktárkezelőSzervizKereskedelmi funkciókPluginek


    Elfogadom az Adatkezelési tájékoztató feltételeit és hozzájárulok a személyes adataim kezeléséhez.