ERP kiválasztás 3 hónap alatt?
Lehetséges! - vol. 2.

 

Az idővonal szerepe az ERP kiválasztásban

Szeptemberi folytatásos cikkünk első fejezetében már kihangsúlyoztuk a timeline fontosságát és végigkalauzoltuk olvasóinkat az ERP kiválasztás első három lépésén. Miután felállítottuk a kiválasztási folyamatot koordináló projekt teamünket, megtörtént az első kapcsolatfelvétel a fejlesztő cégekkel, majd költségvetési tervet és indikatív árajánlatot is kaptunk, kezdetét veheti a szelekció következő szakasza.

 

ERP kiválasztás 3 hónap alatt

 

‍4. lépés - előválogatás

Időkeret: kb. 1 hét

Eljött az ideje, hogy leszűkítse lehetséges ERP beszállítóit, ennek érdekében csökkentse potenciális partnerei számát (legfeljebb) 3-ra. Helyesen jár el, ha a döntés meghozatalakor a szoftverek hasznosságára koncentrál és nem pusztán anyagi szempontokat mérlegel. Segíthet önnek, ha ezek mellett szintén figyelembe veszi a beszállító reakcióidejét és referenciáit!

Hozzon létre egy „kiválasztó bizottságot”. Olyan munkatársakat jelöljön ki erre a feladatra, akikről egyértelműen tudja, hogy fontosnak tartják a cég fejlődését és a munkafolyamatok optimalizálását. A csapatba célszerű bevonnia azokat a kollégákat, akik átlátják a nagyobb szervezeti egységek működését és konstruktív javaslatok megtételére is alkalmasak. Emlékeztesse őket arra, hogy egy ERP bevezetése kompromisszumokkal jár, így nem mindenki fogja megkapni azt a funkciót, amire vágyik.

Bár elsőre nem látszik, de az új csapat a kiválasztási folyamat meghatározó eleme, hiszen a tagok hatással lesznek a végső döntésre.

Tudassa beszállítóival, hogy bekerültek a legjobb háromba, majd figyelje a reakciókat! Jó jel, ha azt tapasztalja, hogy az ERP fejlesztő ettől az információtól még inkább lendületet kap és teljesíteni szeretne!

 

5. lépés - rendszerbemutatók

Időkeret: kb. 1 hét (ideális esetben)

Elérkeztünk a kiválasztás egyik neuralgikus pontjához. Sokan abba a hibába esnek, hogy elnyújtják ezt a szakaszt, pedig, ha a bemutatók egymástól időben távol esnek, nehéz a rendszereket egymás viszonylatában értékelni. Törekedjen arra, hogy az összes bemutató 1 hét alatt végbemenjen! Lehetőség szerint a bizottság minden tagja vegyen részt a prezentációkon! Minden rendszerbemutató után a csapat 30 percben értékelje ki az adott szoftvert!

Sok esetben az ERP beszállító megpróbálja már az első beszélgetés alkalmával „letudni” a demót, azonban a korai bemutató kockázatokat rejt. Ha egy beszállító anélkül szeretné megtartani a prezentációt, hogy megpróbálná megérteni céges működését vagy felmérni fájdalompontjait, az intő jel lehet. A fölösleges kockázatok elkerülése érdekében a kiválasztási folyamat minden szakaszában tartózkodjon az átgondolatlan döntésektől!

 

6. lépés - interjúk

Időkeret: kb. 1 hét

Egy sikeres ERP bevezetési projekt jóval túlmutat a megfelelő vállalatirányítási rendszer kiválasztásán. Az ERP egyben egy lehetőség is az eddig egymástól függetlenül működő szervezeti egységek összekapcsolására. Igazi sikereket viszont csak úgy érhet el, ha a felhasználók is motiváltak a rendszer helyes használatában. Ez pedig csak akkor következhet be, ha hangot adhatnak véleményüknek.

Adjon esélyt minden kulcspozíciókban dolgozó munkatársának arra, hogy egy interjú keretében megismerhesse a beszállítókat és az általuk kínált szoftveres megoldásokat. Természetesen ez egyben kollégáinak is jó lehetőség arra, hogy megfogalmazzák a szoftverrel szemben támasztott elvárásaikat.

Kétségkívül időigényes feladat, de segíthet Önnek abban, hogy olyan ERP-t vezessen be, mely a többség igényeit képes kielégíteni. Ahogyan a rendszerbemutatók esetén, itt is törekedjen arra, hogy az interjúkat ugyanazon a héten bonyolítsa, hogy mindenről friss információja legyen!

 

7. lépés - döntés

Időkeret: kb. 1 hét

Mielőtt meghozná a végleges döntést, tegye fel magának a következő kérdést:

Megvan-e minden információm a végső döntés meghozatalához?

Ha a válasz nem egy egyértelmű igen, akkor NE DÖNTSÖN! Forduljon a bizottsághoz, egyeztessen a divízióvezetőkkel vagy kérjen további rendszerdemó(ka)t a kiszemelt beszállítótól. Ha lehetősége nyílik rá, látogasson el személyesen is leendő partnere székhelyére és ismerje meg a cég vezetőségét és munkatársait.

Szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy egy vállalatirányítási rendszer bevezetése optimális esetben 8-10 éves elköteleződést jelent a termék és annak fejlesztője felé.

CSAK AKKOR DÖNTSÖN, HA NINCSENEK KÉTSÉGEI!

 

8. lépés - szerződéskötés

Időkeret: kb. 1 hét

Ha a kiválasztási folyamat ezen szakaszában tart, akkor itt az ideje gratulálnunk, hiszen kiválasztotta azt a rendszert, mely a legteljeskörűbben lefedi vállalati működését.

A szoftver licencek adásvételére csakúgy, mint azok használatára speciális szabályok vonatkoznak (Szerzői jogi törvény, 1999. évi LXXVI. (76.)). Ha nem jártas ezen a területen, akkor javasoljuk, hogy vállalati jogásza segítségével finomhangolja a szerződéseket.

 

9. lépés - projektindítás

Időkeret: kb. 1 hét

A beszállítóval közösen tartsanak projektindító megbeszélést és állítsák össze az implementációra és a képzésre vonatkozó ütemtervet. Ha vállalatirányítási rendszerét saját hardveres infrastruktúráján fogja futtatni, rendszergazdájával üzemeltesse be a szervert és lehetőség szerint monitoroztassa az azon futó szolgáltatásokat. Egyeztesse az ERP fejlesztővel a telepítési folyamat részleteit és határozzák meg a hozzáférések kiosztásának körülményeit.

Az implementációs módszerek beszállítónként eltérnek. Cégünknél, az IKRON Fejlesztő és Szolgáltató Kft.-nél 3-6 hónapos implementációs ciklusokban dolgozunk annak érdekében, hogy megőrizzük a bevezetés lendületét. Célunk minden esetben az, hogy az általunk telepített rendszerek gyorsan működőképessé váljanak, hiszen így biztosíthatjuk partnereinknek beruházásuk mielőbbi megtérülését.

 

 

Akik már a PEAS Vállalatirányítási Rendszert használják...

  • PEAS referencia-Tensus
  • peas referencia optimum solar
  • mega-sped-peas referencia
  • Purák - Földgéptrans -PEAS referencia
  • Filantrop -PEAS referencia

PEAS Tanácsadó Kft. erdeklodopeas.hu +36 20 375 8384 +36 20 232 5450

IGÉNYFELMÉRÉS

Kérjen ingyenes rendszerdemót

A vállalatirányítási rendszer bevezetése egy vállalkozás életében kulcsfontosságú kérdés. Értékesítő és vállalatirányítási szaktanácsadó kollégáink díjmentes igényfelmérést, demót nyújtanak, hogy könnyebben meghozhassa döntését. Mindez Önnek semmiféle kötelezettséggel nem jár.



    Mely PEAS modulok érdeklik?BeszerzésCikk-kezelőDokumentumkezelőÉrtékesítésEszközkezelőFeladatkezelőGyártásHázipénztárHRKommunikációKontrollingCashflowPartnerkezelőPénzügy-SzámlázóProjektkezelőRaktárkezelőSzervizKereskedelmi funkciókPluginek

    Honnan hallott a PEAS ERP-ről?
    Google keresőHonlapFacebookLinkedinHírlevélAjánlásYouTubeEgyéb

    Elfogadom az Adatkezelési tájékoztató feltételeit és hozzájárulok a személyes adataim kezeléséhez kapcsolatfelvétel céljából.